Goed op weg naar de Big 5 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Goed op weg naar de Big 5 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Goed op weg naar de Big 5

Door: stijnenilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

12 Oktober 2011 | Zambia, Lusaka

Hallo iedereen,

Na anderhalve week vakantie pas weer internet. Wat een heerlijk gevoel dat we nog zonder kunnen leven (Ilse dan, Stijn probeert tussen de Big 5 nog een gratis wifi netwerk te vinden ;-)).
Maar goed, we hebben een heerlijke vakantie tot nu toe en al veel mooie dingen/dieren gezien.
Zeer relaxed begin van de vakantie met upgrades tijdens de vluchten (met veel dank aan Mairead), het enige dat even tegen zat was een flits en grote knal tijdens de landing in Johannesburg. Geraakt door de bliksem! Gelukkig niet ernstig, wel schrikken.
In Zambia zijn we begonnen bij de Victoria Falls, die we dit keer ook vanuit een helikopter hebben gezien. Vanwege de droge tijd stroomt er nu veel minder water door dan in de regentijd, maar nog altijd zeer indrukwekkend. Overigens werden wij de eerste dag al opgeschrikt door het einde van die droge tijd, REGEN. Gelukkig komt in Afrika na regen wel zonneschijn, dus dat was snel voorbij. Wind is trouwens het nieuwe regen voor ons, want we zijn al een paar keer door de wind genekt. Zo ook in de lower Zambezi, waar we zouden gaan kanoen tussen de nijlpaarden en drinkende olifanten. Helaas is dat met windkracht 10 iets te gevaarlijk. Het alternatief was echter ook niet verkeerd, onze eerste gamedrive. De volgende stop was South Luangwa National Park, een fantastisch ongerept wildpark. Hier hebben we genoten van een gamewalk en verschillende (night) gamedrives. Licht uit, spot aan. Op een luipaard!!! Supercool om zo'n mooi beest een tijd te kunnen volgen. Net Elmo, hoewel iets minder aaibaar waarschijnlijk. Ook leuk tijdens zo'n night gamedrive, opeens 150 paar ogen zien oplichten. Best creepy, bleek een kudde buffels.
De tweede night gamedrive was minder succesvol door de wind, onweer en bewolking. Zonder maanlicht zijn nachtdieren niet vooruit te branden. Alleen wat konijnen....
Inmiddels zijn we in Malawi, een nog armer land dan Zambia. Na wat snorkelen in Lake Malawi hebben we een tour door een lokaal dorp gemaakt, erg leuk.
Onze groep is trouwens erg leuk. Grappig zo internationaal: 3 Italianen (op dag 1 meteen een nieuw pannetje gekocht zodat ze melk kunnen koken voor de perfecte cappuccino), 3 Engelsen (bier en vlees; water is voor ORS tegen uitdroging), 2 Zwitsers (heel clean), 2 Duitsers (weten van aanpakken op Oost-Duitse wijze) en de tourleiders uit Zuid-Afrika (opgegroeid met Krugerpark als achtertuin) en Zimbabwe (lacht veel, doet zo min mogelijk).

Morgen op naar Mozambique.

Liefs van ons!

• 12 Oktober 2011 - 18:22

Kim:

Wat een gave foto's! Jullie reis is vast nog fantastischer! Fijne reis en tot heel snel daarna~!

xx

• 12 Oktober 2011 - 18:26

Andy:

Wauw, net Tarzan en Jane, wat een avontuur. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Veel plezier en voor Ilse; niet te veel op je hoofd dragen.

• 12 Oktober 2011 - 18:33

John:

Amazing pictures! I am so jealous of you two! Can't wait to catch up when you get home.

• 12 Oktober 2011 - 18:44

Ocky:

Ilse, kom terug! Bureau is onbemand.!! Opdrachtgevers lopen en masse weg vanwege jouw absentie. Geldstroom stageneert. Ruud wordt oud. Kom terug!! Dit duurt te lang......

• 12 Oktober 2011 - 18:44

Ocky:

• 12 Oktober 2011 - 18:47

Kirsten:

Mooi verhaal en prachtige fotos.
    Enjoy !

Groeten uit Nederland

• 12 Oktober 2011 - 20:22

Floor:

Wauw, wat n geweldige foto's weer!! Ziet eruit alsof jullie weer helemaal in jullie element zijn! Have fun! X

• 13 Oktober 2011 - 07:14

José:

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Liefs, x

• 13 Oktober 2011 - 09:40

Andrea:

Praaaachtige foto's! En heerlijk verhaaltje erbij! Geniet!

• 13 Oktober 2011 - 20:41

Paul:

Eeeeeeelmoooooooooooo ;-)
    Ziet er goed uit! Geniet ervan!
    Ciao!

• 14 Oktober 2011 - 14:45

Mirjam:

Jullie foto's roepen vele herinneringen bij me op.Vastzitten in de modder en de "small five"als kakkerlakken,slangen,schorpioenen etc.Desondanks was het een geweldige tijd!
    Jongens geniet maar lekker!
    Knuffel!
    Mirjam

• 14 Oktober 2011 - 15:40

Niek:

Dus toch nog een keer regen! Misschien moeten jullie even doorreizen naar de Hoorn van Afrika!
    De warmte straalt van de foto's af! En dat terwijl hier de herfst de Indian summer verdreven heeft.
    Stijn troost je over het gebrek aan internet: de Blackberry gebruiker zat met een cold turkey door technische problemen bij de firma. Schijnt weer opgelost te zijn.
    Geniet nu maar weer van de paar dagen strandvakantie! (Nog het leuke optrekje van de Oranjes gezien?)

• 19 Oktober 2011 - 07:32

Jennifer:

Ik wil heeeeeeel graag alle foto's zien en verhalen horen als je terug bent. Dus prop je agenda niet vol ;-)

Geniet nog even van alle avonturen en van elkaar.

X Jen