Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Riga

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

12 Mei 2010 | Letland, Riga

Riga is een pittoresk stadje met heel veel statige panden, heel mooi. Veel van deze gebouwen zijn in de Middeleeuwen of in Jugendstil stijl gebouwd met veel versieringen. Riga komt op ons leuker over dan Vilnius, het hele centrum leeft.Ook hier zijn leuke restaurantjes en terrasjes (heerlijk die zon ;-)).
Vandaag wilden we een uitstapje maken naar een badplaats, maar dat bleek niet zo'n goed idee. In Riga hadden we te maken met strakblauwe lucht en 24 graden, maar aan de kust hing een dichte mist en bevroren we bijna. De bikini en zwembroek voor niets aangetrokken dus ;-).

De economische crisis is trouwens in zowel Letland als Litouwen goed te merken. Veel winkelpanden staan leeg en je ziet overal weinig winkelend publiek. Ook in de restaurants is het rustig. Hopelijk hebben ze in juli en augustus betere tijden!

Morgen gaan we per bus naar Tallinn!

Liefs, Stijn en Ilse

• 12 Mei 2010 - 16:50

Mirjam:

Al mijn herinneringen aan Riga komen weer boven als ik de foto's zie.Geniet maar lekker!

• 12 Mei 2010 - 21:21

Andrea:

Leuk leuk leuk! Geniet er van!

• 13 Mei 2010 - 08:24

Dick & Elly:

Heel mooie pandjes. Je ziet inderdaad de Hollandse en Hanze invloeden. En een temperatuur van boven de 20. Om jaloers op te worden. Goede busreis naat Talinn alvast.

• 13 Mei 2010 - 18:37

Niek:

Na het zien van die foto's moeten we alweer een nieuwe reis op ons lijstje zetten!!
    Zo zie je maar want voor goeds het communisme heeft gebracht: de 'vooruitgang is aan Riga voorbij gegaan en dus staan alle mooie gebouwen er nog.
    Vandaag 10gr. morgen 13gr.!!