Sunshine reggae & Pura Vida - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Sunshine reggae & Pura Vida - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Sunshine reggae & Pura Vida

Door: stijnenilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

27 Oktober 2010 | Costa Rica, Tortuguero

Hola amigos,

Na bijna een week in Costa Rica te zijn, begrijpen we het nationale motto "pura vida" steeds beter! We genieten volop van de natuur, relaxte sfeer, supervriendelijke bevolking, elke ochtend vers fruit, verse sappen, etc.

De hoofdstad San Jose hebben we na een dag uitjetlaggen verlaten, om richting de Caribische kust te gaan. De reggaecultuur die in het zuiden heerst, voelde relaxed aan. Overal rastafari's, muziek, cocktails en marihuana. Bijna zoals in Amsterdam dus;-). Net als langs de hele kustlijn komt ook hier de jungle tot aan zee. Onze cottage lag dan ook midden in de jungle. Leuk om luiaards als buren te hebben!

Naast een flinke wandeltocht in een nationaal park en een leuke fietstocht langs de kust, hebben we een opvangtehuis voor gewonde dieren bezocht. Hier worden o.a. luiaards die uit een boom vallen (blijken niet altijd even handig), of apen die een elektriciteitskabel niet van een liaan kunnen onderscheiden, opgevangen en verzorgd.

Inmiddels hebben we het "ya, man" ritme achter ons gelaten en zijn we per boot doorgereisd naar Tortuguero Nationaal Park, dat bestaat uit natuurlijke waterwegen door de jungle en ook aan de Caribische kust ligt. Het strand hier is een van de belangrijkste nestgebieden van zeeschildpadden. Gisteravond zijn we getuige geweest van het eieren leggen door een van deze zeeschildpadden (denk groot: deze dieren zijn zeker 1,5 meter lang), heel bijzonder. En vandaag zagen we op het strand een ander nest uitkomen. Echt schattig, van die mini schildpadjes die als een gek naar de zee flipperen.

Verder zijn we per (elektrische) boot een paar van de waterwegen gaan verkennen. Veel wildlife gespot, zoals brulapen (die hoor je overal de hele dag echt keihard angstaanjagend brullen), ara's, kaaimannen, spider monkeys, leguanen, Jesus Christ hagedissen (de jonge uitvoeringen kunnen echt over het water rennen), etc. Tijdens een wandeling in het park ook nog een aantal slangen, vreselijke spinnen, vogels en apen gezien. Het kikkertje (symbool van Costa Rica)ontbreekt nog, maar daar gaan we morgen een serieuze poging voor doen.

Liefs van Stijn en Ilse

PS: voor de oplettende kijker: de nieuwe Improve macrolens valt erg in de smaak!

• 28 Oktober 2010 - 06:48

Mirjam:

Hoi lievertjes,
    Ik heb genoten van jullie verslag.Wat een mooie foto"s!Mijn"reis-gen"wordt er wel door geprikkeld.Veel plezier!

• 28 Oktober 2010 - 08:13

Elke:

Haai Stijn en Ilse,
    dat ziet er goed uit. Veel wildlife, echt leuk om er met je neus bovenop te mogen staan! Krijg ook weer zin in een mooie trip maar voorlopig ga ik denk ik geen jungle zien haha;)

Geniet van alles daar en nog bedankt voor jullie lieve kaartje!!
    xx Elke

• 28 Oktober 2010 - 08:26

Sonja En Peter:

Wat een moois te zien daar! Wij zijn ook net terug van Curacao met onze Antilliaanse buurtjes. Was ook super. Als ik jullie foto's zie wil ik meteen weer weg.
    Geniet van alles!!!!!!
    liefs Peter en Sonja

• 28 Oktober 2010 - 11:55

NIek & Rianne:

Whow!! Het bestaat dus toch! Blijf nog even daar. We komen zo!
    Geniet! Wij behelpen ons hier wel met de regeringsbeschouwingen.

• 28 Oktober 2010 - 15:56

Ruud:

Fijn om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat (Stijn!). Je zult begrijpen dat die lens snel geleend gaat worden.
    Met mijn hernia gaat het na de verhuizing naar SKL gelukkig uitstekend :-). Geniet en kom snel terug ;-)

• 28 Oktober 2010 - 16:02

Kirsten:

Heerlijk leven !

• 28 Oktober 2010 - 20:56

Andrea:

Ziet er weer geweldig uit allemaal!
    Geniet er van!

Geniet er van.
    X

• 30 Oktober 2010 - 09:30

Jennifer:

Eerste reactie op mail: Wat? Zijn ze nu alweer op vakantie????? Tweede reactie: Wauw, dat is nog eens wat anders dan dierenpark Amersfoort ;-)
    Geniet ervan en laat mij straks meegenieten van de verhalen en foto's (prachtig!).
    x Jennifer

• 30 Oktober 2010 - 21:39

Erna:

Hi schatjes,

Nee hoor, ik ben helemaal niet jaloers!! Wat een fantastische reis maken jullie weer. Prachtige foto's. Geniet ervan.

Liefs Erna

• 31 Oktober 2010 - 15:31

Daphne:

Wat een waanzinnige foto's. Ben blij dat ik over twee dagen ook weg mag ;-). Kan niet wachten op het ongetwijfeld prachtige fotoboek. Geniet nog heerlijk verder en tot over een week of drie!

• 31 Oktober 2010 - 19:20

Celine, Jeroen, M+n:

Hello!
    Wat een reis! Prachtige foto´s!

Wij willen ook!!!
    Geniet lekker!

• 02 November 2010 - 10:35

Elly Hage:

Klinkt weer geweldig!
    Bewaar de route. Interesse onzerzijds. Heel veel plezier nog.

• 03 November 2010 - 16:55

Joyce:

Geweldig, wat mooi! Enjoy en maak vooral meer foto's ;)
    Groetjes!!!

• 03 November 2010 - 19:16

Dick Hage:

Hallo kinders,
    Prachtige foto's en dito reis.Mooi avontuur.

Stijn,
    Voor morgen: Heel erg gefeliciteerd met jouw verjaardag. Koop ergens maar een goede Marguerita of Cuba Libre op mijn rekening. Fijne dag gewenst. Maak er wat van.
    Garoeten,
    Dick.

• 03 November 2010 - 19:25

Martin:

Aloha,mooie fotos en mooie trip lijkt me zo... Jullie leiden ook een bruin leven zeg! Houden zo!

Stein, al vast gefeliciteerd en veel plezier in de cantina, tets voor mij ook een paar rummetjes weg!

• 03 November 2010 - 19:35

Elly:

Hoi Stijn en Ilse

Stijn, gefeliciteerd met je verjaardag morgen.
    Maak er een onvergetelijke dag van! Ilse ook gefeliciteerd natuurlijk.
    Vanuit het regenachtige Nederland proosten wij morgen op jouw verjaardag. Nog een hele fijne vakantie! Elly/mama

• 04 November 2010 - 15:07

Ozan:

wow wow WOW! Shiny couple, enjoy that beauty!
    liefs Ozan