Wildlife - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Wildlife - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Wildlife

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

18 September 2008 | Namibië, Grootfontein

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, inmiddels vanuit Namibie waar wij gisteren zijn aangekomen.

De drie dagen daarvoor hebben wij in het midden van de Okavango delta doorgebracht, prachtig! Deze delta bestaat uit duizenden riviertjes met daarin kleine en grotere eilanden waar veel wild leeft.

Tijdens onze wandelsafari's hebben wij olifanten, giraffen, zebra's en gnoes gezien. Het was heel bijzonder om in dit gebied wild te kamperen en het gevoel te ervaren 'onderdeel' van de natuur te zijn! Vooral toen we er achter kwamen dat er op nog geen 50 meter van ons kamp een leeuw had gelopen. Met uitgeholde boomstammen werden wij door de delta vervoerd, echt super gaaf. Respect voor de polers die ons voort moesten duwen. Stijn heeft zelf ook nog een redelijk succesvolle poging gedaan.

Bij terugkeer uit de delta hebben wij in een zespersoons-vliegtuigje nog een rondvlucht boven de delta gemaakt. De Aziatische piloot werd meteen enthousiast toen hij zag dat we jonge toeristen waren, want wij zouden vast in zijn voor wat stuntwerk.... Op een gegeven moment vlogen wij slechts een paar meter boven het water! Die eerste duikvlucht en daarna lijnrecht weer omhoog was nog leuk, maar de tweede en derde keer waren wat ons betreft niet nodig geweest...

Vanmiddag komen we aan in Etosha, waar we onze eerste game drive gaan doen!

Liefs van Ilse en Stijn.

• 18 September 2008 - 11:20

Kim:

Wow...het klinkt geweldig; zo stoer...!
    x

• 18 September 2008 - 11:22

Tibert:

Klinkt allemaal prachtig Ilsje! Heel veel plezier daar met zijn 2-en.

groeten en x
    Tibert

• 18 September 2008 - 11:47

Niek & Rianne:

Gelukkig nu deze site gevonden. Klinkt geweldig!! Walking on the wild site! Wat is spannender: een leeuw in de buurt of die duikvluchten? Liefs Niek & Rianne

• 18 September 2008 - 15:25

Jeroen:

Hey Ils,

Wat een verhalen joh! Wist eigenlijk niet eens dat je op vakantie ging, we zijn elkaar blijkbaar beetje aan het verwaarlozen! Maar geniet er lekker van en als je terug ben van je mooie reis gaan we afspreken.

X

• 18 September 2008 - 16:35

Paul:

Klinkt goed, jongens! Ben benieuwd naar de mooie foto's die je met je 32 Megapixel camera hebt gemaakt ;-p

Kus & groet,
    Paul

• 18 September 2008 - 16:42

Jamie:

Wat een ervaringen ennu dat vluchtje... ben blij dat ik er niet bij was grrrr

kusjes Jeem

• 19 September 2008 - 07:12

José:

Whahahaha, dat vliegtuigje :)
    GEWELDIG! Had graag jullie hoofdjes gezien.
    Geniet verder en ik hoop dat jullie snel foto's kunnen plaatsen.
    KUS

• 19 September 2008 - 09:01

Mirjam:

Mijn maag speelt al op bij het LEZEN over die duikvluchten!Liefs!

• 19 September 2008 - 10:37

Erna:

Heerlijk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn!
    Ben benieuwd naar al die mooie foto's.

Kus Erna

• 19 September 2008 - 12:55

Leonie:

Heerlijk om te lezen! Geniet lekker verder! kus Leen

• 19 September 2008 - 17:24

Floor:

Hey Ils en Stijn,
    Super stoer hoor, die vlucht in dat kleine toestel.....kan me er enigszins een voorstelling van maken hoe jullie je na de vlucht hebben gevoeld haha!
    Maarre, de rest klinkt ook super....en spannend! Al rolverdeling gevonden? ;-) Geniet nog lekker!
    Kus

• 21 September 2008 - 20:32

Arno:

Ilske en Stijn! Goed te horen dat jullie je vermaken in de afrikaanse 'achtbaan'. Vrees dat het binnenkort een hele lange fotosessie gaat worden: mooi! have fun verder!

Gr.
    Arno

• 22 September 2008 - 08:49

Niek:

De hartelijke groeten van iedereen op de Jaspers-dag! Hoewel het lekker strandweer was begrepen we allemaal dat jullie (deze keer) aan Namibie de voorkeur gaven!!!

• 22 September 2008 - 19:27

Nielz:

Gaav dat stuntvliegen, ben jaloers!!! Veel plezier!

Liefs Nielz.