Bewoonde wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Bewoonde wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Bewoonde wereld

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

01 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Na drie weken kamperen zijn we maandag weer in de bewoonde wereld beland: Kaapstad.

Na Swakopmund zijn we via Solitaire (3 huizen en een camping) naar de Sossusvlei gegaan. Het was de bedoeling daar de zon op te zien komen vanaf duin 45 (meest gefotografeerde duin ter wereld, check je bureaublad achtergronden), maar dat plan mislukte jammerlijk, omdat het hek tot 7 uur gesloten bleef. De zon kwam rond 6.45 uur op. Dus voor niets om 4 uur opgestaan.... Overigens bleek het tweede hek, 50 meter na het eerste, al om 6 uur open te gaan. That's Africa.

Maar goed, de duinen/woestijn waren alsnog echt prachtig.

Vervolgens zijn we naar de Fish River Canyon geweest, ook erg indrukwekkend.

En toen was het tijd voor weer een nieuw land: Zuid-Afrika. Onze eerste camping daar lag op de grens met Namibie langs de Oranje Rivier. Hier hebben we nog 2 uur met een kano over de rivier gevaren.

Vervolgens zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden, waarbij we onderweg veel walvissen hebben gezien in False Bay. Erg dicht bij de kust! Moeilijk fotograferen...

Omdat het onderweg regende (eerste regen deze vakantie) hebben we met de hele groep besloten om ipv te kamperen in Simon's Town direct door te rijden naar Kaapstad. Mooie stad!

Tot nu toe zijn we de Tafelberg opgegaan, naar het eerste gebouw van Zuid-Afrika (fort van de VOC, plaatsvervangende schaamte...) geweest en lekker rondgelopen, heerlijk gegeten en wijn gedronken.

Vandaag is de rest van de groep naar Nederland vertrokken, heerlijk dat wij nog een paar dagen van Kaapstad kunnen genieten.

We zouden vandaag naar Robbeneiland gaan, maar door de harde wind is de boottocht helaas geannuleerd. Dat gebeurt hier blijkbaar heel vaak. Erg jammer, want de komende dagen zitten de tours al vol.

Morgen staan drie wijnhuizen in Stellenbosch op het programma.

Liefs van Stijn en Ilse

PS: hebben jullie ook de foto's bij de eerste berichten gezien?

• 01 Oktober 2008 - 20:16

Andrea:

Hey lieve buurtjes!

Wat een schitterende foto's! Echt ongelofelijk! Mijn favoriet is absoluut di evan jullie op de zoutvlakte! Echt heel erg mooi!

Geniet nog!

Andrea

• 01 Oktober 2008 - 20:31

Daphne:

Natuurlijk hebben we alle foto's met terugwerkende kracht bekeken. Wat een prachtige plaatjes! Maar die laatste foto's mogen er ook zijn. Leuk dat jullie ook naar de Grand Canyon zijn geweest ;-).
    Ik kan me voorstellen dat jullie met volle teugen genieten! Maar ik zie jullie ook weer graag terug in het Amsterdamse, dus tot volgende week.

• 01 Oktober 2008 - 20:34

Ingo:

Hoi Stijn en Ilse, Woorden schieten toch nu wel tekort, zo mooi is jullie reis. We hebben inmiddels besloten om de reisgids van Djoser toch maar weer aan te vragen en heel, heel lang te sparen voor een fantastische reis met Dana en Kai. Nog even over jullie leeuwen. Nou, die hebben wij in Tanzania ook "gezien" (-;
    Nog fijne dagen! Groetjes, Ingo (de vader van D...)

• 02 Oktober 2008 - 06:58

José:

Heb alle foto's bekeken!!!!
    Echt geweldig.
    Geniet van de laatste dagen.
    x

• 02 Oktober 2008 - 07:15

Gerrie:

Simon's town is toch bij die pinguins? Leuk hoor. En prachtige foto's!

• 02 Oktober 2008 - 07:37

Tobias:

Hi Ilse en Stijn.
    eindelijk even tijd om de foto's te bekijken want zoals je begrijpt ilse, zonder jou komt er hier aan het werk geen einde. Mooie foto's en ziet er uit als een hele fijne vakantie. Geniet van de laatste dagen en tot vogende week.

• 02 Oktober 2008 - 09:01

Niek & Rianne:

Opnieuw prachtige foto's! Goed te weten Stijn dat je ook vroeg kunt opstaan! Ook hier zijn vaak mooie zonsopgangen en in de buurt van Haarlem zijn ook duinen! Dus...!
    Geniet nog even van de (lente-)zon in Kaapstad.
    Hier wachten jullie herfststormen. Je kunt ook proberen asiel aan te vragen in Zuid-Afrika! Overigens zijn we wel benieuwd naar de wijnen die de Zuid-Afrikanen voor zichzelf houden! Tot zondag!

• 02 Oktober 2008 - 15:25

Mirjam:

Leuke foto's!
    Maar ik zal toch blij zijn als jullie beiden weer heelhuids op Schiphol staan.Nog een fijne laatste vakantiedag gewenst van
    Mirjam

• 03 Oktober 2008 - 20:10

Henrica En Hans:

Hallo Ilse en Stijn,
    We zijn ook net terug van vakantie. We hopen dat jullie het leuk hebben. Mooie fotoos
    Groet Henrica en Hans