Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

23 September 2008 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie berichtjes!

Etosha was geweldig! Wel eerst even wennen aan de onverwachte luxe in een wildpark (Krugerpark blijkt nog erger), er was nog net geen McDonalds aanwezig...

Maar gelukkig zijn de wegen in het park zelf nog niet geasfalteerd en is het wild nog echt wild. We hebben veel bijzonders gezien, zoals een leeuw met een olifant als prooi. Ook veel giraffen die aan het drinken waren, leeuwen met jongen, een kudde van ca. 100 olifanten met baby-olifanten van 2/3 dagen oud en als hoogtepunt een aanval van 3 leeuwen op zebra's. Een mislukte poging, maar wel spectaculair om te zien!

In Etosha is een aantal waterpoelen 's avonds verlicht en omheind, zodat je daar de hele nacht kunt kijken naar dieren die komen drinken. Echt super! We hebben daar o.a. zwarte neushoorns (zeer zeldzaam) en olifanten gezien.

Na 3 dagen Etosha zijn we zondag de woestijn in gegaan en hebben we daar rotstekeningen van 3000-6000 jaar oud gezien, die door bosjesmannen zijn getekend. Hele mooie omgeving ook. 's Nachts hebben woestijnolifanten (heel zeldzaam, slechts een stuk of 50 in totaal) ons kamp bezocht, maar helaas hebben we daar weinig van gemerkt. Onze reisleider/chauffeur (denk type Into the Wild) moest echter een veilig heenkomen onder de truck zoeken.

Gisteren zijn we in Swakopmund aan de kust aangekomen. Een hele surrealistische ervaring, want het lijkt net alsof we in Duitsland zijn. Duitse bouwstijl, overal de Duitse taal en Duitsers. Echt een overblijfsel uit de koloniale tijd.

We wilden gaan parachutespringen(Stijn had zich daar al dagen mentaal op voorbereid), maar dat bleek helaas heel erg duur. In plaats daarvan hebben we een dolfijnencruise gemaakt met een champagnelunch aan boord.... Uiteindelijk ook fantastisch want er was een walvis gespot. De 12 meter lange bultrug zwom op een gegeven moment echt naast onze boot, erg gaaf. Bovendien zwommen en sprongen er heel veel dolfijnen en zeehonden rond.

Morgen weer de woestijn in, op weg naar de beroemde rode zandduinen in de Sossusvlei.

Liefs van Ilse en Stijn.

• 23 September 2008 - 14:07

Floor:

WOOOWWWWW, gave foto's!!! En veeeeeellll!!! Super man!
    En de bus!!! schrok eerst even maar zag dat je achterin ook 'normale' stoelen hebt....pffffieuwww..... Geniet ervan! Kus

• 23 September 2008 - 14:11

Sandra Vd Willigen:

Wat zijn jullie toch een enorm gave reis aan het maken. Vooral de foto's van dieren zijn super mooi. Nog veel plezier en we genieten vanuit grauw Nederland mee met jullie reisverhalen. groet Sandra

• 23 September 2008 - 14:12

José:

JAAAAAAAAAAAAA FOTO'S!!!
    En wat voor een foto's!!!
    Echt geweldig, mooi, prachtig, wauw, super.
    Geniet maar weer verder! Ik kijk uit naar het volgende bericht.
    x

• 23 September 2008 - 15:13

Niek:

Met de foto's is het voor het eggie! Bedankt voor die mooie plaatjes en verhalen. Zo veel dieren bij elkaar in Etosha is uniek. En zo dichtbij. Leeuw met olifantenprooi is zeeeer zeldzaam! Champagne tussen dolfijnen en walvissen trouwens ook!!
    Wel een hele klus zo wekenlang achter elkaar genieten!!
    Ga maar lekker door! Het is nog lang niet voorbij.
    Liefs N&R

• 23 September 2008 - 15:43

Taco:

Wat een geweldige reis!!!!!! Prima afleiding overigens deze berichten op een doordeweekse kantoordag. Keep it up en heel veel plezier verder. Mooie pics.

Tschüs, Taco

• 23 September 2008 - 17:43

Mirjam:

Champagnelunch?
    Dat was even een cultuurshock voor mij!
    Stijn,had ik je vroeger niet geleerd tijdens safari's heel zuinig te zijn met je flesje water!
    Je oude "tropenmoeder" Mirjam

• 23 September 2008 - 19:24

Daphne:

Ja, nu gaat het hier ook leven! Wat een fantastische plaatjes!

• 23 September 2008 - 19:33

Dick Hage:

Hallo avonturiers. Hele mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest. Vakantiegroeten ook van Elmo. Zijn jacht op wild heeft nog slechts één muis opgeleverd. Mooie reis verder. Pa&Ma

• 24 September 2008 - 07:06

Nielz:

Wat een ontzettend coole foto's zeg!!! Ik wil er ook heen!!!!

• 24 September 2008 - 09:34

Jamie:

Wauw, wat geweldig zeg! Prachtige foto's, complimenten hiervoor.

Champagne lunch lijkt me overigens veel leuker en veiliger (!) dan je mannetje zien springen hihi.

zoen Jeem

• 25 September 2008 - 15:31

Paul:

Hmmm, zou ik dan ook van de bosjesmannen afstammen aangezien ik ook erg mooi kan tekenen en schilderen ;-p Geniet er verder van!

Gr en kus,
    Paul

• 25 September 2008 - 18:35

Leen:

Wat een ervaring!

• 28 September 2008 - 08:15

Celine, Jeroen,mike:

hoi lieverds!
    wat n prachtige foto's en verhalen!knuffel van ons zeldzaam lieve kleine aapje mike!

• 29 September 2008 - 11:16

Opa En Oma Van Mike :

Die foto van jullie met als ondertitel Champagnelunch doet ons bijzonder goed. Ga daar mee door ( wellicht eens een ontbijtje?)
    Liefs
    Gerard en Helmy

• 01 Oktober 2008 - 15:17

Sonja En Peter:

Nu pas een reaktie van ons want we zijn net terug uit Ladakh (ook super!) en Rajasthan.
    Te gekke foto´s zeg! Namibië staat ook op ons to-do lijstje. Haal er uit wat er in zit! Groetjes