Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Java

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

28 September 2009 | Indonesië, Batavia

Monggo!!

Wat een fantastisch land! Allemaal supervriendelijke mensen, mooie bezienswaardigheden, lekker eten en supermooi weer!

We hebben tot nu toe al veel gezien en gedaan. We hebben de stad bekeken, zijn vervolgens naar de Prambanan geweest (samen met duizenden Javanen die vrij hadden i.v.m. het suikerfeest). Mooi, maar heel vermoeiend om continu met allemaal wildvreemden op de foto te moeten ;-). Blijkbaar zijn we een soort aliens hier.

Het leukst was een fietstocht naar omliggende dorpjes, waar we de lokale bewoners ontmoet hebben en zelfs mee mochten helpen op het land. We hebben rijst geplant (met onze benen en handen diep in de modder), rijstkorrels uit de plant geslagen en bakstenen gemaakt. Nu maar hopen dat de nieuwe eigenaar niet wordt opgeschrikt door een nieuwe aardbeving....
Om van al dit zware werk bij te komen hebben we onszelf getrakteerd op een middagje spa. Heerlijk!!!

Gisteren naar het Dieng Plateau geweest, maar omdat de minibus tot twee keer toe panne had, werd het nogal een lange dag. Maar goed, wel mooie tempels gezien, zwavelbronnen en een kratermeer. We staan ook hier op zeker 100 foto's (niet overdreven!).

Vandaag naar de Borobudur geweest, echt prachtig!

Morgen de hele dag op weg naar de Bromo vulkaan in West-Java!

Liefs van Stijn en Ilse

• 28 September 2009 - 13:56

Niek:

Jullie maken ons alleen maar nog meer nieuwsgierig om het volgend jaar het zelf allemaal te gaan zien!
    Als we jullie acties (in een moordende Europees tempo) lezen is het handig een belangrijk woord in Indonesisch te kennen, nl. plan-plan. In het swahili betekent het pole pole. Dus: 'rustig aan'. Geniet verder (plan-plan dus) van dit heerlijke land.
    Niek & Rianne

• 28 September 2009 - 14:50

Sonja :

Super zeg als ik dit zo lees. Ben benieuwd wat jullie verder allemaal nog gaan beleven. Geniet er van en veel plezier!
    Groetjes van Peter en Sonja

• 28 September 2009 - 15:10

Milene:

Lieve Stijn en Ilse,

Wat klinkt het leuk en mooi allemaal. Vast en zeker wel foto's waar jullie op staan straks ;). Geniet er maar erg van. Jullie verdienen het!

Liefs Milene

• 28 September 2009 - 15:12

Anna:

Klinkt allemaal super zeg en wat hebben jullie al veel gedaan! Maar als ik het goed begreep van ilse aan het eind ook nog wat realxdagen ingepland om echt bij te komen. Geniet! Hier 16 graden en grijs dus neem wat zon mee terug aub! Liefs Anna

• 28 September 2009 - 17:57

Floor:

Hello!!!
    Gister nog Indonesisch gegeten...dus heb nog aan jullie gedacht ;-). Verhalen klinken goed....nu de foto's nog. Geniet ervan!!!
    X
    Floor

• 28 September 2009 - 18:30

José & Co:

Wat heerlijk dat jullie weer op reis zijn. Leuk verhaal. Lekker meegenieten. Kom maar op met de foto's.
    Liefs!

• 29 September 2009 - 08:31

Erna:

He Lieverds,
    Klinkt weer fantastisch!! Ben benieuwd naar de foto's dan kunnen wij ook een beetje mee genieten.

Liefs erna

• 29 September 2009 - 20:10

Leonie:

Hi models,

heerlijk om jullie verslag te lezen. Krijg helemaal zin in een lange vliegreis...

• 30 September 2009 - 05:53

Paul:

Wist niet dat jullie een modellen-carriere ambieerden ;-p

• 30 September 2009 - 12:17

Tibert:

Hey Ils en Stijn,

Prachtige plaatjes zeg! Heel erg mooi en leuk om zo mee te kunnen genieten.

groeten
    Tibert/Femy