Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Stijn en Ilse - WaarBenJij.nu

Bromo

Door: Stijn en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Ilse

30 September 2009 | Indonesië, Malang

Hello allemaal,

Het is eindelijk gelukt om foto's te plaatsen, zie ook bij het vorige bericht.

Inmiddels zijn we een stuk naar het oosten van Java verhuisd, we zitten nu in Malang. Vannacht zijn we de Bromo vulkaan opgeweest, erg indrukwekkend. 3.30 uur opstaan was de moeite waard! We zijn overigens al gewend aan vroeg opstaan, want dagelijks om klokslag 4.15 uur worden we letterlijk uit ons bed getetterd door alle omliggende moskeeen.

Maar goed, vanmorgen dus in een jeep naar het uitkijkpunt over de vulkanen (2790 meter, geen last van hoogteziekte Paul ;-)), waar we de zon hebben zien opkomen. Daarna de oude krater in om naar een van de nieuwe kraters te gaan. Door de nevel, dus het was even gokken waar we heen moesten. Maar we hebben de krater gevonden en hebben op de rand gestaan.

Vanmorgen zijn we naar Malang gereden, waar je nog veel merkt van het koloniale verleden. Je kan hier zelfs stroopwafels en kroketten krijgen!

Morgen sluiten we het Java-deel af en vertrekken we naar Bali. Op naar het plan-plan (relax) gedeelte van onze reis ;-).

O ja nog even een leuk weetje m.b.t. ons vorige berichtje: de dorpelingen die wij ontmoet hebben hanteren een apart soort banksysteem: koeien. Je koopt een kalf, dat vervolgens uitgroeit tot volwassen koe waarmee je investering is gegroeid. Misschien meer crisisproof?

Liefs van Stijn en Ilse

• 30 September 2009 - 11:55

Andrea:

Prachtige foto zeg, ik kijk al uit naar jullie nieuwe fotoboek!

• 30 September 2009 - 12:09

Tamara :

hoihoi, mooie foto van de Bromo! En de hoogtevrees viel mee gelukkig? Geniet op Bali en ga vooral in Ubud naar het Lotus cafe! En loop ook eens achter het cafe door de rijstvelden, veel plezier! xx Tamaar

• 30 September 2009 - 13:23

Nielz & Klaartje:

Wauw, prachtige foto's zeg!! Geniet er lekker van!!

Gr, Nielz & Klaartje.

• 30 September 2009 - 13:37

Peter (den Haag):

Ziet er goed uit jongens.. Geniet ervan (maar dat zal -vooral op Bali- vast wel lukken)
    Stijn, mis je je bootje al? ;))

Gr,
    peter

• 30 September 2009 - 17:41

Elke:

Hoi daar samen,
    wat hebben jullie het zwaar zeg, zo vroeg opstaan. Ik stond hier vanochtend in de miezerregen op m'n bus te wachten maar in Nederland is het ook nog steeds fantastisch hoor;)

Mooie foto's!! Bye:)

• 30 September 2009 - 19:29

Nancy Alders:

Hoezo cultuurschok, als je zelfs aan de andere kant van de wereld kroketten (Dobben?) en stroopwafels kunt eten! Maarre, wel een betere omgeving dan het platte Nederland. Wat een prachtige foto's van de vulkaan! Geniet lekker samen! Groetjes, Nance

• 30 September 2009 - 20:30

Paul Miltenburg:

Hallo reizigers,

wat een fantastische foto's. Die zijn de klim zeker waard geweest. Maar bij het zien van de typische vulkaan vorm krijg ik inderdaad spontaan weer de kriebels die ik op de Izalco in El Salvador kreeg. Brrrr!

Enjoy, enjoy

• 01 Oktober 2009 - 07:49

Gerrie:

Wauw!
    Fijn ook dat je er even bijzet wat het volgende 'doelwit' is, maakte me een beetje zorgen vanwege de aardbeving...

• 01 Oktober 2009 - 19:36

Daphne:

Wat een fantastische foto's van die vulkanen! Mijn anderhalve week vakantie gaat zich op 5* niveau in Turkije afsprelen, maar dit soort plaatjes behoren helaas niet tot het all-inclusive pakket ;-)...